Junk Email Filter در Outlook برای نگه داری از هرزنامه ها طراحی شده است. این قابلیت از شلوغی و به هم ریختگی Inbox جلوگیری می کند. به صورت پیش فرض این گزینه در نرم افزار Outlook فعال است. همچنین سطح محافظت Default آن بر روی Low یا کم ترین حد قرار داده شده است. به این معنا که ایمیل هایی که آشکارا اسپم بودن شان مشخص باشد را وارد فولدر Junk خواهد کرد.

نکته : اگر چه Junk Email Filter شما را در برابر بسیاری از اسپم ها محافظت می نماید ، اما هیچ فیلتری نمی تواند تمام Spam ها را تشخیص دهد.

از سوی دیگر Junk Email Filter در Outlook 2010 گاهی به اشتباه ایمیل های خوانده شده را به فولدر Junk Mail می فرستد. بنابراین اگر کاربری به شما اعلام کرد که ایمیل های او پس از خوانده شدن ، پاک شده اند ، به احتمال زیاد ایمیل های خوانده شده توسط Junk Email Filter به فولدر Junk منتقل شده است. برای اینکه این ایراد را برطرف نمایید ، مراحل زیر را در Outlook 2010 دنبال نمایید.

در زبانه Home و بخش Delete بر روی آیکون Junk کلیک کنید.

.

.

گزینه Junk Email Options را کلیک کنید.

.

.

در زبانه Options مورد No Automatic Filtering را برگزینید.

.

.

اگر بر روی Apply و سپس Ok کلیک کنید  ، از این پس تمامی ایمیل ها به آن هایی که از آدرس های بلاک شده دریافت می شوند وارد فولدر Inbox می شوند.

شاید برای تان جالب و مفید باشد که بدانید اگر چک باکس Permanently delete suspected junk e-mail … را فعال نمایید ، ایمیل هایی که Junk تشخیص داده می شوند بدون انتقال به فولدر Junk مستقیما Delete  خواهند شد.

منبع